هدایت

معارف اسلامی

هدایت

معارف اسلامی

بایگانی

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

حکایات پندآموز

پند های لقمان به پسرش

روزی لقمان به پسرش گفت امروز به تو سه پند می دهم که کامروا شوی:

 

اول این که سعی کن در زندگی بهترین غذای جهان را بخوری!

 

دوم این که در بهترین بستر و رختخواب جهان بخوابی!

 

و سوم این که در بهترین کاخها و خانه های جهان زندگی کنی!!!


پسر لقمان گفت ای پدر ما یک خانواده بسیار فقیر هستیم چطور من می توانم این کارها را انجام دهم؟

 
لقمان جواب داد:

اگر کمی دیرتر و کمتر غذا بخوری هر غذایی که می خوری طعم بهترین غذای جهان را می دهد.

 

اگر بیشتر کار کنی و کمی دیرتر بخوابی در هر جا که خوابیده ای احساس می کنی بهترین خوابگاه جهان است.

 

و اگر با مردم دوستی کنی، در قلب آنها جای می گیری و آن وقت بهترین خانه های جهان مال توست.


 

سعدی در بیان حکایتی می گوید:
موسی علیه السلام ، درویشی را دید از برهنگی به ریگ اندر شده. گفت: ای موسی! دعا کن تا خدا عزوجل مرا کفافی دهد که از بی طاقتی به جان آمدم. موسی دعا کرد و برفت. پس از چند روز که از مناجات باز آمد، مرد را دید گرفتار و خلقی انبوه برو گرد آمده. گفت: این چه حالت است؟ گفتند: خمر خورده و عربده کرده و کسی را کشته. اکنون به قصاص فرموده اند.

«وَلَوْ بَسَطَ اللّه ُ الرِّزْقَ لِعِبادِهِ لَبَغَوَ فِی الاَْرْضِ؛ اگر خداوند درِ هر نوع روزی را بر بندگانش می گشود، در زمین ستم پیشه می کردند». (شورا:27) موسی علیه السلام ، به حکمت جهان آفرین اقرار کرد و از تجاسر خویش استغفار.


 

آن کس که توانگرت نمی گرداند                    او مصلحت تو بهتر از تو داند

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

حکایتهای آموزنده

ببخشید تا آرام باشید

انتقام، اگر چه آرام کننده است! امّا اولاً ناپایدار است، ثانیاً آرامش کاذب ایجاد می کند، رابعاً کار انسان های ضعیف است،خامسا به خدا واگذار نمی شود. بهتر است بخشنده باشی. امّا اگر خواستی انتقام بگیری به خدا واگذار کن به یک نمونه تاریخی توجه کنید:

نقل شده، مرحوم شاه آبادی (ره) گاهی به کسانی که به او بی احترامی و یا توهین می کردند به آرامی پاسخ می داد و در واقع توهین آن ها را با توهین پاسخ می داد. البته بدون اینکه طرف مقابل صدای آن مرحوم را بشنود. فرزند مرحوم شاه آبادی علت را از پدر پرسید که شما با این مقام معنوی چرا چنین می کنی؟ گفت:پسرم من از روزی که انتقام خدا را با چشم خود دیدم، بنا را گذاشتم که چنین کنم. ماجرا از این قرار بود که روزی به حمّام (عمومی) رفته بودم. وارد خزینه شدم. آب سرریز شد و کمی به سر روی یکی از افسران پهلوی (شاه ایران) پاشیده شد. وی به شدت بر افروخته و به من توهین کرد. من که در جمع حاضران نخواستم و شاید نتوانستم پاسخ او را بدهم. به آرامی گفتم واگذارت می کنم به خدا. از حمّام بیرون شدم و به منزل آمدم. ساعتی بعد فردی به منزل ما مراجعه کرد و درخواست کرد که به درب حمام بروم. علت را پرسیدم. گفت خود خواهی دید. آن افسر را دیدم که به هنگام بالا آمدن از پله های حمام نقش بر زمین شده و زبانش بند آمده! گویی لال از مادر زاده شده! با ایما و اشاره از من طلب عفو می کرد. دعا کردم و از خدا خواستم او را ببخشد. تا دعای من خاتمه یافت. زبان در کام او به حرکت درآمد و به دست و پای من افتاد. از آن روز وقتی کسی توهینی و یا اساعه ادبی به من می کند. دیگر او را به خدا واگذار نمی کنم. خودم به آرامی پاسخش را می دهم تا خدا انتقام نگیرد که منتقم بزرگی است.


چشم پوشی حکیم از ناسزاگویی دیگران

حکیمی را ناسزا گفتند. او هیچ جوابی نداد. حکیم را گفتند:ای حکیم، از چه روی جوابی ندادی؟ حکیم گفت:«از آن روی که در جنگی داخل نمی شوم که برنده آن بدتر از بازنده آن است».

پیام متن:

«وَ اِذَا خَاطَبَهُمُ الْجاهِلُون قالُوا سَلاما؛ (بندگان شایسته خداوند کسانی هستند) که چون نادانان با آنها روبه رو می شوند (و سخنان نابخردانه گویند،) به آنها سلام می گویند (و با بی اعتنایی و بزرگواری می گذرند). (فرقان:62)


گران بهاترین شی

شیخ ابی سعید ابی الخیر را گفتند:فلان کس بر روی آب می رود. شیخ گفت:«سهل است، وزغی و صعوه ای بر روی آب می برود.» شیخ را گفتند:فلان کس در هوا می پرد. شیخ گفت:«زغنی و مگسی نیز در هوا بپرد.» او را گفتند:فلان کس در یک لحظه از شهری به شهری می برود. شیخ گفت:«شیطان نیز در یک نفس از مشرق به مغرب می شود. این چنین چیزها را بس قیمتی نیست. مرد آن بود که در میان خلق بنشیند و برخیزد و بجنبد و با خلق داد و ستد کند و با خلق درآمیزد و یک لحظه از خدا غافل نباشد».

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

سخنان برجسته

پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله وسلم )نمازشب روش صالحانی است که پیش ازشما بودند و موجب دوری بلاهاودردهاازشماست.

حضرت امام خمینی (قدس سره )من ازملت انتظاردارم که باتمام قواازجمهوری اسلامی پاسداری کنند.

حضرت امام خمینی (قدس سره)بایدهمه خدمتگزارملت وخصوصامستضعفان باشید.

حضرت امام خمینی (قدس سره )عاشورا رازنده نگه داریدکه بانگه داشتن عاشوراکشورشما آسیب نخواهددید.

حضرت امام خمینی (قدس سره)اگربرکشوری نوای دلنشین تفکربسیجی طنین اندازشدچشم طمع دشمنان وجهانخواران ازآن دورخواهدگردید

امام خمینی (قدس سره )انتظارفرج انتظارقدرت اسلام است.

مقام معظم رهبری :صراط مستقیم وحیات طیبه جامعه تنهانیزبااقامه نمازدرآن تحقق می یابد .

مقام معظم رهبری :قوی ترین هدف تشکیل نظام اسلامی ،استقرارعدالت اجتماعی وقسط اسلامی است.

مقام معظم رهبری :ایران رااسلام نجات داد.

مقام معظم رهبری امروزهمه بشریت متدین منتظرمصلح وهمه مسلمین منتظرمهدی (عجل الله تععالی فرجه الشریف)می باشند

مقام معظم رهبری :درسی که انقلاب اسلامی به ماآموخته اینست که ازابهت ابرقدرتها نهراسیم.

مقام معظم رهبری:وحدت مردم ازعالی ترین اصول جامعه ماست.

مقام معظم رهبری آمریکاپس ازرژیم اشغال گرقدس منفورترین دولتهانزدملت ماست.

مقام معظم رهبری مسلمانان بایداخلاص درعمل راازمولای متقیان حضرت علی (علیه السلام )فراگیرند.

شهیدمطهری (رحمه الله علیه )شهداءشمع محفل بشریت اند،سوختندومحفل بشریت را روشن کردند.

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

ایات در خصوص اولین آیه ای که امام زمان (عج) می خوانند چه می گویند؟

بر اساس روایات اسلامی حضرت مهدی (عج) بعد از ظهورشان در جوار کعبه، ابتدا آیه ۸۶ سوره هود را می خوانند: «بقیه الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین» سپس می فرمایند: «یا اهل العالم أَنَا بَقِیَّهُ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ وَ خَلِیفَتُهُ وَ حُجَّتُهُ عَلَیْکُمْ». ای اهل عالم من ذخیره الهی بر روی زمین و خلیفه او و حجت او بر شما هستم‏».

امام صادق(ع) درباره اولین آیه ای که بعد از ظهور بر زبان مبارک امام زمان (عج) جاری می شود، می‌فرماید: آن زمانی که امام مهدی(ع) ظهور می‌کند، به کعبه تکیه می‌کند؛ در حالی که ۳۱۳ نفر نزد او جمع شده‌اند. اولین سخن و گفته‌اش این آیه است: (بَقِیَّهُ اللّهِ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ)؛ «آنچه خداوند برای شما باقی گزارده، برایتان بهتر است، اگر ایمان داشته باشید». سپس می‌فرماید: «منم بقیه الله و من حجت خدا و خلیفه او برشمایم». پس سلام کننده‌ای بر او سلام نمی‌کند، مگر آنکه می‌گوید: السلام علیکَ یا بقیه الله فی ارضه، و زمانی که نزد او ۴ هزار نفر جمع شوند، از مکه بیرون می‌رود و در روی زمین معبودی غیر از خدای عزّوجل از بت و غیر آن باقی نمی‌ماند، مگر آنکه آتش در آن می‌افتد و خواهد سوخت.

برنامه های امام زمان (علیه السلام )پس از ظهور چیست؟

  • دفاع در برابر مهاجمان
  • نیایش
  • بیعت گرفتن
  • سخنرانی در مراسم بیعت
  • اجرای عدالت و حدود الهی
  • تکمیل تعداد یاران ۱۰ هزار نفر اصلی
  • تعیین حاکم برای مکه
  • خروج از مکه و عزیمت به مدینه
  • تخریب مساجد در مسیر جاده و مشرف
  • مقابله با عالمان دین‌ نما
  • مقابله امام با دشمنان
  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

ابن ابی الحدیدمعتزلی که خودشارح نهج البلاغه است و20جلدشرح برآن نوشته است می گویدمن خطبه 221 نهج البلاغه را 1000مرتبه خوانده ام ودرهربارتاثیربسزایی برمن داشته ونکات جدیدی ازآن بهره مندشده ام درحکمت 185 نهج البلاغه امیرالمومنین علی (علیه السلام ) می فرماید ماکذبت ولاکذبت ،ولاظلت ولاضل بی -هرگزدروغ نگفتم وبه من دروغ نگفتند.وهرگزگمراه نشدم ،وکسی به وسیله من گمراه نشده است.


 

درحکمت 190می فرماید :واعجباه اتکون الخلافه بالصحابه ولاتکون بالصحابه والقرابه ؟وروی له شعرفی هذاالمعنی

فان کنت بالشوری ملکت امورهم *فکیف بهذاوالمشیرون غیب؟

وان کنت بالقربی حججت خصیممم *فغیرک اولی بالببی واقرب

آیا معیارخلافت ،صحابی پیامبربودن است ؟اماصحابی بودن وخویشاوندی ملاک نیست ؟(ازامام شعری درهمین مسئله نقل شدکه به ابابکرفرمود)اگرادعامی کنی باشورای مسلمین به خلافت رسیدی ،چه شورایی بودکه رای دهندگان حضورنداشتند؟واگرخویشاوندی راحجت می آوری ،دیگران ازتوبه پیامبرنزدیک تروسزاوارترند.1

1-ابابکرقبل ازبه دست گرفتن حکومت ،خویشاوندی خودبارسول الله (صلی الله علیعه وآله وسلم )رامطرح می کرد،وپس ازحاکم شدن ،به بیعت مردم اشاره می کردکه امام هردوادعای اوپاسخ داد.

درپایان به طالبان حق وحقیقت توصیه می شودخطبه سوم نهج البلاغه معروف به شقشقیه بادقت مطالعه کنندتا حق بیشترآشکارشود.یاعلی

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

فرقه ناجیه کیست؟

بعد از وفات پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، فرقه‌ها و جریان‌های بسیاری شکل گرفته و پا به عرصه حیات اجتماعی گذاشتند و به نشر افکار و عقائد خود پرداختند.به طوری که بعد از گذشت بیش از هزار سال از ظهور اسلام هنوز هم شاهد زاییده شدن فرقه ها و نحله های فراوان هستیم.

جالب است بدانید که تبدیل شدن امت اسلام به فرقه های متعدد در روایتی که به روایت ناجیه معروف است به وسیله پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) پیش بینی شده است. پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، در این روایت می فرمایند: «تفرقت الیهود علی احدی  سبعین فرقه او اثنتین و سبعین فرقه و النصاری مثل ذلک و تفترق امتی علی ثلاث و سبعین فرقه کلهم فی النار الا امه واحده.[1] امت موسی پس از آن حضرت به هفتاد و یک فرقه و امت عیسی نیز بعد از او به هفتاد ودو فرقه تقسیم شدند، پس از من نیز امتم به هفتاد و سه فرقه تقسیم خواهند شد که تنها یک فرقه از آنها اهل نجات بوده  و بقیه در آتشند.»
همه فرقه ها و نحله ها برای خود آرمان و شعارهایی را تعیین و ترسیم کرده اند، اما آنچه که مسلم است این است که بسیاری از آنها به شهادت تاریخ نتوانسته اند بر اساس آرمان های خود و بر طبق شعارهایشان تا به آخر حرکت کنند، لذا در بین راه به انحرافات متعددی مبتلا گشته اند و چه بسا بسیاری از آن ها از اول پیدایش بر اساس تفکرات باطل، پایه گذاری شدند.

یکی از این فرقه ها و جریان ها که با شعار سلفی گری و احیای دین اسلام پا به عرصه وجود گذاشته است جریان وهابیت است.

حال سوال بسیار مهمی مطرح می شود و آن این است که چگونه می توان فرقه ناجیه را شناخت؟
آیا در اخبار و روایات نبوی نشانه و قرینه ای بر شناخت این فرقه وجود دارد؟

مطمئنا فرقه ای می تواند اهل نجات باشد که بتواند بر اساس دستورات خداوند در قرآن و ارشادات پیامبر او حرکت کند.
اما مسلمانان برای شناخت تنها فرقه اهل نجات قرن‌هاست که دچار سر درگمی و حیرت هستند. دلیل عمده آن هم ظاهر آراسته ایست که همه فرقه ها برای خود ترسیم کرده‌اند. مثلا شعار فرقه اهل سنت اینست که می‌گویند ما بر طبق سیره و سنت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و خلفای راشدین عمل می کنیم و یا مثلا شیعه می‌گوید ما پیرو پیامبر و جانشینان از اهل بیت او هستیم، و یا اینکه وهابیت با شعار سلفی‌گری یعنی پیروی از سلف صالح وارد میدان شده است.

همه این فرقه ها با شعارهای خود توانسته‌اند عده‌ای را به خود جذب کنند.
تنها عاملی که می تواند ما را به فرقه اهل نجات رهنمون شود مراجعه به خود روایات نبوی است ، چرا که با دقت در اخبار نبوی به راحتی می‌توان پاسخ به سوال فوق را پیدا کرده و فرقه ناجیه را شناخت.
پیامبر اکرم در برخی از روایات صراحتا پیروی از اهل بیت خویش را مایه سعادت و نجات امت معرفی کرده‌اند که در اینجا لازم است به چند نمونه از احادیث مذکور اشاره کنیم.

1- حدیث سفینة ( کشتی ) :
«مثل أهل بیتی کمثل سفینة نوح من رکب فیها نجی ومن تخلف عنها غرق.[2] مثل اهل بیت من مانند مثل کشتی نوح است که هر کس بر  آن سوار شد [از سیل و طوفان مرگبار ] نجات یافت و هر کس از سوار شدن به آن تخلف کرد هلاک و غرق گردید.»
شاهد مثال ما در روایت کلمه (نجی) است که صراحت در مطلوب ما دارد.

2- ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجی
در برخی از منابع این روایت چنین نقل شده: «ان الحسین مصباح هدی و سفینة نجاة.»
پیامبر اکرم می‌فرمایند: همانا حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است.
در این روایت هم کلمه (نجاة) به صراحت بیان شده است

3- حدیث ثقلین :
انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا بعدی ابدا . . .
پیامبر اکرم می فرمایند : من دو چیز گرانبها در میان شما باقی می‌گذارم، کتاب خدا و عترت و اهل بیتم، تا زمانی که به این دو متمسک می شوید هرگز گمراه نخواهید گشت ..

4- وَ إِنَّ أَهْلَ بَیْتِی أَمَانٌ لأُمَّتِی[3]

5- علی مع الحق و الحق مع علی[4]
روشن است که تبعیت از کسی که همواره با حق است و حق نیز همیشه با اوست موجب نجات و سعادت است.

6- علی مع القرآن و القرآن مع علی[5]
روشن است تبعیت از کسی که همواره با قرآن بوده و قرآن نیز با اوست عین نجات و رستگاریست.

7- شیعه علی هم الفائزون یوم القیامة[6]
منحصرا تنها شیعیان علی در روز قیانت رستگارانند .

از این دست احادیث که ما را به سوی اهلبیت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) رهنمون می‌کنند، در منابع اهل سنت و شیعه فراوان یافت می‌شود و مطمئناً اگر برای شخصی ناجیه بودن مذهب تشیع ثابت شد دیگر نمی‌تواند دل در گرو محبت فرقه های دیگر بگذارد و هیچ عذر و بهانه ای از او پذیرفته نخواهد شد.

پی‌نوشت:

[1]. سنن ترمذی، ج 4ابواب الایمان، باب افتراق الامه
[2]. المعجم الکبیر- ج ۳ - ص ۴۶  , مجمع الزوائد - ج ۹ - ص ۱۶۸
[3]. المعجم الکبیر- ج ۷ - ص۲۲ , مجمع الزوائد - ج ۹ - ص ۱۷۴
[4]. مجمع الزوائد - ج ۷ - ص ۲۳۵ , شرح نهج البلاغة - ج ۱۸ - ص ۳۸
[5]. المستدرک على الصحیحین - ج ۳ - ص ۱۳۴
[6]. مجمع الزوائد - ج ۹ - ص ۱۷۳

=======================================================================

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

عیدبزرگ غدیرخم برشما مبارک باد                                  


حضرت امام خمینی (قدس سره )ولایتی که درحدیث غدیراست بمعنای حکومت است نه به معنای مقام معنوی 

مقام معظم رهبری :روزغدیرخم ،روزامامت وولایت وروزاکمال دین واتمام نعمت وروزیاس کافران            

 


                                                                                  

ضرورت شناختن روزغدیرخم


غدیر، یک رخ داد تاریخی صرف یا تنها یک گذرگاه جغرافیایی نیست، بلکه یک سرفصل اعتقادی است که درون مایه همه طاعت‌ها از آن منشأ می‌گیرد، رسالت همه پیامبران در آن مفهوم می‌یابد، و همه رشدها و تعالی‌ها از آن‌جا آغاز می شود. از این رو، شناخت غدیر، از ضروری‌ترین وبنیادی ترین شناخت‌های اعتقادی است. امام رضا(علیه السلام) در کلامی زیبا درباره شناخت غدیر فرموده‌اند: «به خدا سوگند، اگر مردم ارزش روز غدیر را شناخته بودند، روزی ده بار، فرشتگان با آنان مصافحه می‌کردند، و اگر به درازا کشیدن سخن برای من ناگوار نبود، درباره ارج‌مندی این روز و فضیلت‌هایی که خداوند متعال به کسانی داده که آن را شناخته‌اند، چنان بسط سخن می‌دادم که به شمار نیاید.»(۱)
۱-کمال دین در جمال ولایت/ عید غدیر، گلبرگ، بهمن ۱۳۸۲، شماره ۴۷.

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

سالروزشهادت پنجمین اسوه تقوی وپرهیزگاری حضرت باقرالعلوم رابه تمام ارادتمندان آنحضرت تسلیت باد

 

امام باقر (ع ) : از اندرزهای لقمان حکیم به فرزندش این بود که فرزند عزیز ، کسی که با گناهکار شریک شود راه ناپاکی را از وی یاد می گیرد ، کسی که مجادله را دوست داشته باشد مورد فحش و دشنام واقع می شود ، کسی که در جایگاههای و مکانهای بدنام قدم بگذارد متهم خواهد شد ، کسی که با رفیق بد همگام گردد از فساد اخلاق سالم نمی ماند ، کسی که مالک زبان خود نباشد سرانجام پشیمان خواهد گشت. الحدیث جلد 3 صفحه 98

 


 

حضرت باقر (ع) : خداوند از مردم خواستار دو فضیلت است: 1- به نعمت‌ها اقرار کنند تا بر آن بیفزاید، 2- به گناهان اعتراف نمایند تا آنها را ببخشد. الحدیث جلد 2  صفحه 182


 

 

 امام باقر (ع) به جابر جعفی فرمود : ای جابر آگاه باش ، زمانی از دوستان ما به حساب می آیی که اگر تمام اهل یک شهر بگویند که تو مرد بدی هستی (یا انتقادت گویند ) سخن آنان غمگین و متاثرت نکند ، و اگر همه آنان گفتند تو مرد شایسته و خوبی هستی مسرور و خوشحالت ننماید (خوشحال نشوی ) بلکه اعمال و رفتارت را به کتاب خدا عرضه کن ، اگر دیدی کردار و گفتارت مانند قرآن است و در راه قرآن قدم بر می داری حرامهایش را ترک می کنی و خواسته های آن کتاب مقدس را با علاقه و میل انجام می دهی و از کیفر هایی که در راه آن آمده خائف و ترسانی در روش خود پابرجا و شادمان باش و بدان که گفته های مردم به تو زیانی نمی رساند ( خوشحال باش که پشت سرت حرف می زنند ، زیرا گناهان تو را به حساب آنها می نویسند و ثوابهایش را به حساب تو ) ولی اگر کارها و رفتارت مخالف قرآن بود و بر خلاف کتاب خدا قدم بر می داری ، چه چیز تو را از خودت غافل و بی خبر ساخته است .الحدیث جلد 2 صفحه 386

 


 

امام محمد باقر (ع) : پدرم فرمود : چهار صفت در هرکس باشد اسلامش کامل و گناهش آمرزیده است و هنگام مرگ خدا از او راضی خواهد بود : 1.چون با مردم پیمانی بندد برای خدا به عهدش وفا کند.2.زبانش راستگو باشد.3.از کاری که نزد خدا یا در نظر مردم زشت است شرم کند.4.اخلاقش با زن و فرزندش خوش باشد.نصایح صفحه 197 الی 198

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

قال المهدی (علیه السلام )إنَّ الْحَقَّ مَعَنا وَ فینا، لا یَقُولُ ذلِکَ سِوانا إلاّ کَذّابٌ مُفْتَر، وَ لا یَدَّعیهِ غَیْرُنا إلاّ ضالٌّ غَویٌّ

بحارالانوار: ج ۵۳، ص ۱۹۱، ضمن ح ۱۹. 

فرمود: حقیقت - در همه موارد و امور - با ما و در بین ما اهل بیت عصمت و طهارت خواهد بود و چنین سخنی را هر فردی غیر از ما بگوید دروغ گو و مفتری می باشد; و کسی غیر از ما آن را ادّعا نمی کند مگر آن که گمراه باشد. 

 


قال المهدی (علیه السلام )إنَّ الْجَنَّهَ لا حَمْلَ فیها لِلنِّساءِ وَ لا وِلادَهَ، فَإذَا اشْتَهی مُوْمِنٌ وَلَداً خَلَقَهُ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِغَیرِ حَمْل وَ لا وِلادَه عَلَی الصُّورَهِ الَّتی یُریدُ کَما خَلَقَ آدَمَ (علیه السلام) عِبْرَهً

بحارالانوار: ج ۵۳، ص ۱۶۳، س ۱۶، ضمن ح ۴. 
 

فرمود: همانا بهشت جایگاهی است که در آن آبستن شدن و زایمان برای زنان نخواهد بود، پس هرگاه مومنی آرزوی فرزند نماید، خداوند متعال بدون جریان حمل و زایمان، فرزند دلخواهش را به او می دهد همان طوری که حضرت آدم (علیه السلام) را آفرید. 

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

سالروزازدواج حضرت علی مرتضی (علیه السلام ) وحضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مبارک باد

باران گرفت ونوبت جودوکرم رسید*شادی دمیدولحظه ی پایان غم رسید

تبریک وشادباش،اول ذیحجه الحرام*روزی که دستهای دودریابه هم رسید

 


لباس یاس برتن کردزهرا*کناردست اوبنشست مولا

محمدخطبه خواند،زهرابلی گفت*غلط گفتم بلی نه یاعلی گفت

  • محمد مزینانی